Direcția parteneriat public-privat este o subdiviziune a Agenției Proprietății Publice, care asigură coordonarea procesului de identificare a obiectivelor proiectelor de parteneriat public – privat de interes naţional, coordonează parteneriatul public – privat la nivel naţional, precum și monitorizează modul în care se realizează parteneriatele public – private.
În activitatea sa, Direcția parteneriat public-privat are următoarele atribuții:
- coordonează iniţierea şi realizarea parteneriatelor public-private la nivel naţional, identifică potenţialele parteneriate public-private în baza informaţiilor transmise de partenerii publici şi facilitează contactele între aceştia şi potenţialii parteneri privaţi;
- identifică obiectivele proiectelor de parteneriat public-privat de interes naţional şi elaborează cerinţe generale privind selectarea partenerului privat, condiţiile parteneriatului public-privat, înaintîndu-le spre aprobare;
- celaborează şi propune spre aprobare lista bunurilor proprietate a statului şi lista lucrărilor şi serviciilor de interes public naţional propuse pentru parteneriatul public-privat;
- elaborează şi propune spre aprobare setul de documente-standard (modele de cereri, oferte, comunicate informative etc.), precum şi procedurile- standard pentru asigurarea funcţionării parteneriatului public-privat; pune în aplicare, conform documentaţiei-standard, procedurile de selectare a partenerilor privaţi, diseminează cele mai bune practici şi recomandări în domeniul realizării parteneriatului public-privat;
- monitorizează, evaluează şi exercită controlul asupra modului în care partenerii publici respectă procedurile de selectare a partenerilor privaţi, asupra realizării parteneriatelor publice-private;
- înregistrează comunicatele informative şi documentele aferente procedurii de selectare a partenerilor privaţi, asigurînd plasarea acestora pe pagina web a Agenţiei;
- colaborează şi acordă asistenţă autorităţilor administraţiei publice locale în vederea organizării parteneriatelor publice-private;
- înregistrează şi publică pe pagina web a Agenţiei comunicatele informative şi cuprinsul documentelor aferente procedurii de selectare a partenerilor privaţi, precum şi rezultatele finale ale procesului de selectare a partenerului privat;
- asigură evidenţa, colectarea, păstrarea şi prelucrarea informaţiei din domeniul parteneriatului public-privat, ţine registrul parteneriatelor publice-private şi al riscurilor aferente realizării fiecărui parteneriat;
- acordă partenerilor publici şi partenerilor privaţi asistenţa necesară în vederea aplicării corecte a Legii cu privire la parteneriatul public-privat;
- identifică deficienţele şi barierele în calea realizării eficiente a parteneriatelor publice-private; înaintează propuneri pentru modificarea şi completarea actelor legislative şi normative privind parteneriatul public-privat;
- acordă gratuit, la cererea oricărei persoane, consultaţii în domeniul parteneriatului public-privat şi asigură instruirea personalului partenerilor publici;
- prezintă Ministerului Economieii şi Guvernului rapoarte anuale; publică analizele statistice privind proiectele de parteneriat public-privat, face propuneri pe marginea politicilor privind dezvoltarea parteneriatului public-privat;
- solicită de la organele competente informaţiile necesare exercitării atribuţiilor sale;
- acordă asistenţă Consiliului Naţional pentru Parteneriatul Public-Privat şi exercită funcţia de secretariat.